Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gra "Stars in Black"
06-25-2007, 8:05
Post: #1
Gra "Stars in Black"
Prędzej, czy później ktoś zechce wypuścić grę opartą na "Gwiazdach w czerni". Waszym zdaniem jak powinna ona wyglądać. Mi osobiście najbardziej pasowałoby coś w stylu "Prince of Persia", a jeśli chodzi o osobiste preferencje, to chciałbym zobaczyć RPG-a w stylu NWN, Gothic... . A jakie są wasze poglądy na ten temat? Oczywiście najlepiej, aby gra GwC była niepowtarzalna, jedyna w swoim rodzaju i najlepsza. Co waszym zdaniem miałoby się na to składać?

a wokół mnie krążyły zjawy...
niewyraźne sylwetki ludzi...
bez twarzy...
aż w końcu...
znalazłem okulary
      Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-25-2007, 14:09
Post: #2
 
Cytat:Prędzej, czy później ktoś zechce wypuścić grę opartą na "Gwiazdach w czerni".

Eee.... chyba nie.

Eine kleine doner veter
Kartofeln alles gut
      Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-25-2007, 15:19
Post: #3
 
Biorąc pod uwagę postać głównego bohatera myślę, że chyba najbliższa byłaby seria "Larry" Uśmiech
Tak realnie - jeśli GW zarobią 1 milion dolarów, to myślę, że przy pierwszych sygnałach o kręceniu sequela jak sądzę ktoś się zainteresuje zrobieniem (poważnej) gry.
Wiem wiem, marudzę i ciemno widzę, ale średni czas produkcji gry to w tej chwili 2-3 lata, więc...
Natomiast nie widzę problemu, by osoby takie jak np. BartekBl mogły wykazać się zrobieniem jakiejś fajnej gierki we flashu czy czymś podobnym. W filmie pojawi się parę fajnych postaci z którym np. Staszek walczy, więc sądzę, że autorzy i amatorzy takich gierek na pewno coś spłodzą.
Natomiast coś jak Prince of Persja? Hmmm Nie wydaje mi się to realne.

M.

http://www.efix.pl
EFIX - efekty specjalne w filmie i wideo
      Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-25-2007, 15:21
Post: #4
 
Cytat:Prędzej, czy później ktoś zechce wypuścić grę opartą na "Gwiazdach w czerni".

To akurat jest wypadkową wielu czynników w tym:
1. Frekwencji w kinach - a konkretnie frekwencji targetu wśród widzów ogółem, zarówno w kraju jak i za granicą,
2. Pozytywnej oceny filmu przez widzów (głównie targetu) - krytyków niekoniecznie,
3. Groadaptowalności (ależ koszmarny neologizm mi wyszedł) Gwiazd w Czerni (o to boję się najmniej - jako osoba która doznała łaski obcowania ze scenariuszem, gwarantuję że groadaptowalność filmu oscyluje na bardzo wysokim poziomie),
Mając te informacje można próbować prognozować relację nakłady - spodziewane efekty, oczywiście mając świadomość że uzyskanie relatywnie szybkiej stopy zwrotu jest podstawą tego dla typu produkcji.

Można rzecz jasna wypuścić grę równolegle z emisją filmu, jest to jednak przedsięwzięcie bardzo ryzykowne i realizowane najczęściej przy okazji premier (kasowych z definicji) sequeli czy prequeli.

40 lat, 40 dni i 7 "naj" miejsc na świecie
http://tengu.com.pl
      Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-25-2007, 15:28
Post: #5
 
O, Maciek mnie wyprzedził o ułamek posta.
Dodam tylko że w porównaniu z Sami-Wiecie-Kim, Larry to mięczak, impotent i Tinky Winky Uśmiech

40 lat, 40 dni i 7 "naj" miejsc na świecie
http://tengu.com.pl
      Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-25-2007, 19:36
Post: #6
 
Tengu napisał(a):a konkretnie frekwencji targetu
A kto, za przeproszeniem jest owym targetem?

Pytam, bo nie wiem czy mogę jednak pójść do kina Oczko

To nic nie kosztuje:
http://www.pajacyk.pl/
      Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-25-2007, 22:29
Post: #7
 
chodziło raczej o target potencjalnej gry
      Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-26-2007, 7:06
Post: #8
 
Keyff napisał(a):chodziło raczej o target potencjalnej gry

No właśnie o to pytałem...

To nic nie kosztuje:
http://www.pajacyk.pl/
      Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-26-2007, 8:08
Post: #9
 
Maciej miał na myśli "szarą masę", która leci na każdą odpowiednio wypromowaną (dzięki reklamie) komercyjną papkę. To ci ludzie są targetem, bo mają (w sumie) najwięcej kasy do wydania. Oczywiście każdy iść może. Każda kasa mile widziana Uśmiech . A im więcej razy pójdziesz do kina tym tym lepiej.

@Maciej i inni pesymiści: wszystkie wasze argumenty "tak, czy nie" sprowadzają się do "raczej później niż prędzej" (nadmiar optymizmu jeszcze nikomu nie zaszkodził).
Flashowej gry typu mario raczej nie będę robił. A myśląc o Prince of Persia chodziło mi raczej o późniejsze odsłony typu "Sands of Time" albo "Warrior Within" (w te i pierwszego PoPa grałem). No i mówiłem raczej o typie gry, a nie o skali i rozmachu przedsięwzięcia.
Myślałem też jakby z tego zrobić strategię, ale póki co na tyle znam fabułę, że jedyne co mi przychodziło do głowy, to małe Staszki biegające od złoża do złoża i zbierające surowce.

@Tengu: Wypuszczenie gry razem z premierą filmu byłoby chyba ciężkawe biorąc pod uwagę, że taki Ubisoft ma już wiele linii gotowego kodu a i tak zajmuje im to trochę czasu.

a wokół mnie krążyły zjawy...
niewyraźne sylwetki ludzi...
bez twarzy...
aż w końcu...
znalazłem okulary
      Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-26-2007, 9:26
Post: #10
 
Bartku - cieszy mnie Twój optymizm, wierzę, że np. Ubisoft ma wiele linijek kodu, ale... optymizm optymizmem, a realia i świadomość procesu produkcyjnego czegoś takiego jak nowoczesna gra komputerowa to jest inna bajka.
Proponuję, byś zrobił następujący eksperyment.
Ściągnij z sieci program "Games Factory", jest to bardzo sympatyczny "silnik" do robienia gier 2D, nie wymaga znajomości programowania a ma spore możliwości. I spróbuj w tym zrobić od zera, nie korzystając z gotowych obiektów fajnego pingponga, ot, prawie jak stara gra telewizyjna tzw. PONG, dwie paletki i piłeczka. Tyle, że jakieś ładniejsze, z kręcącą się piłeczka, muzyczką, planszami, wynikami, helpem itd. Oceń ile czasu Ci to zajęło łącznie z testowaniem i poprawianiem błędów i pomnóż razy np. 1000.

A poza tym stary, czytaj uważnie to co piszą inni, o targecie nie mówiłem ja, Tengu właśnie tłumaczył że wydanie takiej gry to nie jest 5 minut a Ty mu tłumaczysz to samo...
Zresztą - pamiętacie jak wieeele lat temu zapowiadali Wiedźmina? Dopiero teraz i to w bólach coś widać...

Cytat:małe Staszki biegające od złoża do złoża i zbierające surowce.
No, zajebiste, a ja bym zrobił małe Staszki biegające od banku nasienia do banku nasienia i zbierające Viagrę.
Przepraszam, nie mogłem sie powstrzymać...

Maciej

http://www.efix.pl
EFIX - efekty specjalne w filmie i wideo
      Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-26-2007, 13:03
Post: #11
 
Argh!
Maciej napisał(a):wierzę, że np. Ubisoft ma wiele linijek kodu
No właśnie, a my nie mamy i to jest problem.
Maciej napisał(a):Ściągnij z sieci program "Games Factory"
Maciej napisał(a):nie wymaga znajomości programowania
Chłopie NIE OBRAŻAJ MNIE. Rozmawiasz z olimpijczykiem z informatyki (fakt, tylko drugi etap, ale...). Podesłac ci mojego Tetrisa? W Turbo Pascalu, nawet obsługę grafiki robiłem od podstaw. Czekaj, tylko dorobię muzyczkę...
Maciej napisał(a):o targecie nie mówiłem ja
Przepraszam...
A jeśli chodzi o "małe Staszki biegające od banku nasienia do banku nasienia i zbierające Viagrę" to bardzo miła perspektywa może nawet zaraz się za to wezmę.

a wokół mnie krążyły zjawy...
niewyraźne sylwetki ludzi...
bez twarzy...
aż w końcu...
znalazłem okulary
      Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-26-2007, 14:18
Post: #12
 
Cytat:Chłopie NIE OBRAŻAJ MNIE. Rozmawiasz z olimpijczykiem z informatyki (fakt, tylko drugi etap, ale...). Podesłac ci mojego Tetrisa? W Turbo Pascalu, nawet obsługę grafiki robiłem od podstaw. Czekaj, tylko dorobię muzyczkę...

Oh mastahaxor, sorry, jak mogłem ośmielić się nie wiedzieć! Nie zapomnij dopisac do CV.
Tak, podeślij mi swojego Tetrisa. Lubię tetrisy. Mam nadzieję, że chodzi pod win...
Dziwi mnie, że będąc fascynatem informatyki, ba, olimpijczykiem walisz takimi tekstami jak walisz. Ale - w sumie nie powinno mnie dziwić, wiem jacy ludzie składają do nas podania o pracę. Nic CI nie ujmując, istnieje cholerny rozdzwięk między dyplomem informatyka, a umiejętnościami konkretnej roboty.
Games Factory dałem tylkjo najprostszy przykład, żeby część typowo koderską wyeliminować w możliwie największym stopniu a skoncentrowac się tylko na obsłudze samych zdażeń, grafiki, fabuły itd.
A nie na kodzie!
Przecież gotowe silniki - także 3D - można kupić. Darmowych lub tanich rozwiązań jest też cała masa. Pozostaje "cała reszta". I to miałem na myśli.
A to, że napisałeś obsługe grafiki od zera? Od jakich podstaw? Od assemblera?
Z całym szacunkiem, ale olimpiada informatyczna to są zagadnienia czysto akademickie. Ta wiedza owszem, bardzo się przydaje w pewnym momencie. Mnie jednak bardziej interesuej praktyka.
Zmierzam do tego, że kodowanie, to jest w tej chwili raczej ostatni a nie pierwszy etap...

Maciej

http://www.efix.pl
EFIX - efekty specjalne w filmie i wideo
      Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-26-2007, 15:06
Post: #13
 
Eee... jak zobaczyłem słowa "nie wymaga znajomości programowania", to trochę mnie poniosło. Fakt, w sieci jest mnóstwo jełopów, może nawet jestem jednym z nich, nie mnie to oceniać. Po krótkim zastanowieniu nie sposób nie zgodzić się z twoją ostatnią wypowiedzią.

a wokół mnie krążyły zjawy...
niewyraźne sylwetki ludzi...
bez twarzy...
aż w końcu...
znalazłem okulary
      Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-26-2007, 15:18
Post: #14
 
Nie twierdzę i nie twierdziłem że jesteś jełopem. Jestem jak najbardziej za tym, by COŚ tam powstało, najpier robione przez fanów (i liczę na zdrowe podejście Staszka A'la Lucas, czyli jak długo pozostaje w wersji fanowskiej i nie zarabiamy to nie czepiamy sie specjalnie o copyrighty) a potem kto wie, może i jakaś komercja. Ale niestety film i gry to w tej chwile niemal to samo i na rynku rządzi się takimi samymi prawa.
Nie mam nic przeciwko np. staszkopodobnemy tetrisowi (z hmm oryginalnymi klockami Uśmiech ), ale w rzeczy typu Prince of Persia jeszcze o rozmachu "Piasków czasu" po prostu nie wierze. Przy całej sympatii i optymiźmie. Ze względów czysto finansowo-marketingowych.
Niestety.


Maciej

http://www.efix.pl
EFIX - efekty specjalne w filmie i wideo
      Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-26-2007, 23:25
Post: #15
 
Tetrisa obejrzałem, praca poprawna, zmieniłbym sterowanie. Ale ogólnie - 15 lat temu to może by to na mnie zrobiło wrażenie a i to nie do końca.
Dorób teraz do tego wyczesaną grafikę pracującą w wyższej rozdzielczości, ładną muzykę, itd. żeby to jakoś wyglądało.
Co do nadesłanego kodu Staszka strony - sorry, nie będe betatesterem. Zwłaszcza, ze albo Ci się coś popieprzyły pakując pliki i podesłałeś tylko połowę (brakuje jednego pliku php, brak jakiegos szablonu, brak DOKUMENTACJI, nawet komenatryz w kodzie), albo jest to jakaś tajemnicza konstrukcja której nie potrafię uruchomić.
Poza tym na pierwszy rzut oka widać, że zacząłeś robić metodą, której zasadniczo nie powinno się nigdzie stosować, na pewno na stronie www a ostatnio coraz częściej w aplikacjach, czyli oddzielenia danych, interfejsu (layotu) i właściwego kodu.
No ale ja nie startuje w olimpiadach informatycznych i jeśli chodzi o prorgamowanie w dowolnej formie jeste totalnym amatorem.
Proszę, nie przesyłaj mi kodu strony, jak coś zrobisz sensownego, wrzuć na jakiś darmowy serwer (nie zapomnij o module administracyjnym, Staszek nie będzie podmieniał wartości w tablicach zeby nową galerię zrobić...) i po prostu pokaż. Na serwer Staszka nie będę nic wgrywał. Wrzuciłem na chwilę na swój to co podesłałeś (zawartosć obydwu rarów, zeby nie było...) ale dałem sobie spokój.
POwodzenia w dalszych próbach.

Maciej


Maciej

http://www.efix.pl
EFIX - efekty specjalne w filmie i wideo
      Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości